Life on ID

Var tusan ska jag börja? Jag har aldrig varit bra på att börja skriva på saker. När början kommer lite stretigt och motigt brukar jag ge upp och strunta i allt istället. Nu tänkte jag försöka på riktigt, för det blir lite annorlunda när jag rapporterar direkt från Ume än från Bollnäs. Här händer saker.

Mina dagar börjar hitta någon slags struktur nu. Plugg, hem och äta, plugg, hem och vara duktig, hänga med klassen eller grannarna, vara uppe liiite för länge, somna, vakna, plugga, osv... Jag skryter om det varje dag i skolan och det tänker jag fortsätta med i fem år till, men det är så ENORMT SKÖNT att bo på Tvistevägen! 1,5 min till skolan på cykel, 6 minuter på fot. Jag går upp 30 minuter innan jag börjar, det är underbart!

Skolan har dragit igång på riktigt nu också, inte bara någon lame-ass preppmatte nu inte. System, UML, HITI-modellen och design är det som gäller för stunden och imorgon drar även matten igång. Det är så otroligt spännande att gå till skolan och konstant prata om appar och den senaste tekniken. Det bästa är när våra lärare påpekar att om fem år kommer allt nytt idag vara stenåldersprylar och att det är VI som kommer att ha uppfunnit det som kommer att vara nyheter då. Interaktion är grymt!

Mer då? Vår första sittning var igår, den var lite B men höll sig rätt länge från att spåra! Kul var det, men chilikäk, limbo, Thebald Thor (allas favorit!), lite klassiskt ID-spex och chili con carne. Jag är fortfarande förvånad över att jag klarar av alla nolleaktiviteter, jag borde vara sjukt sjuk. Efter vinbrännboll i hällregn, vattenkrig (som jag vann!!!) och fontänbad nere på stan plus en hel klass som hostar och snorar är det det enda logiska svaret egentligen...

Nej, nu blev det snuskigt långt här, jag ska inte tvinga er läsa mer. Laterzzz!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback