lite tankar såhär mitt i natten.

Det är alltid lika roligt att försöka få ordning på NV08, ännu mer när NV08 inte längre existerar. Det finns de talangfulla som kan säga "JA, jag kommer", "NEJ, jag kommer inte" eller de som levererat ett "Jag kanske dyker upp men stannar inte så länge". Sen kommer de som vägrar att svara, de som misslyckas med att visa om de överhuvudtaget har lagt märke till en inbjudan eller ej. Inte ett ja, inte ett nej och inte ens ett litet kanske.

Det är alltid lika roligt att se hur slutresultatet av en massinbjudan blir. Jag har i forna dagar hållt totalt 4 klassfester hemma i vår lilla villa och ett forsök till en massiv förfest på midsommar. Samtliga klassfester har varit folkfyllda, glada, positiva och sjukt trevliga, men alla har de varit vaga med svaren. Hälften svarar, hälften inte. Är svaret uteblivet för att det är ett underförstått JA eller ett NEJ? Ingen vet.

Min massiva midsommarförfest slutade på en relativt liten summa av fem gäster. 30 inbjudna. Två av dessa gäster försvann innan partyt hamnade på Tranan. Jag klagar dock inte, inte ens i närheten. Jag älskar att få reda på hur saker och ting utvecklas. Det är som sociala experiment som alltid är lika intressanta att finna lösningar på. Jag får känna mig som en liten vetenskapsman.

Alla dessa kvällar har dock en sak gemensamt: de är alla fantastiska och underbara minnen som jag värderar högt. För egentligen är det väl nästan roligast när det är spontant ändå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback