älskade umeå

Mitt rum är så tomt. Eller ja, mitt rum i Bollnäs heter det väl nu för tiden. Hemma i Umeå är rummet allt annat än tomt, möbler står inproppade mitt i rummet som en total röra. Om en vecka sitter jag på en Y-buss påväg hem. Det känns skönt att skriva.

Här är det dock inte lika roligt just nu. Min hals värker, sängen jag ska sova på i en vecka är pytteliten, pengarna tryter efter ännu en sväng på IKEA, allt jag kan göra är att längta och längta. Titta på nycklarna, drömma mig bort.

Min brorsas nya lägenhet är dock ingen röra. Den är sjukt mysig efter en heldag med IKEA-möbelbyggande. Köket är dock gjort för miniatyrmänniskor och jag har kroniska ryggsmärtor efter att ha stått och diskat där. Men han har i alla fall husdjur, minst två silverfiskar har vi sett, skrikigt åt och dödat. En låg i pappas glas. Urk.

Nu ska jag spendera en vecka med Bollnäs finest, sen lämnar jag staden för gott! Närå, men ett tag i alla fall ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback