speeding down the streets while the red lights flash, need to get away, need to make a dash

Så är det dagen innan veckan som alla på NV08 fruktar, veckan med svenska B nationella. Ett fem timmar långt prov där uppsatsen vi får ur oss kommer vara praktiskt taget betygsgrundande. Jag är livrädd, för jag är inte duktig på att skriva. Eller snarare, på att skriva något strukturerat och välgenomtänkt.

Det är dessutom veckan innan PA-inlämningen, veckan med biologiprov, veckan med en engelskarapportinlämning, veckan av ren och skär ångest. MEN det kommer vara värt att krångla sig igenom veckan, för till helgen tar jag det lite lugnt och isolerar mig från verkligheten hos min sötaste mormor i Forsa. Det blir en tuff helg med 100%-ig inställning på PA och på balklänning. Hurra! Sen, helgen efter, vankas roligheter och min kära bror, och veckan efter det är jag i Umeå! Och sen är det bara lite slutspurt, Spanien, balen och studenten! Sen är det sommar och allt tar slut! Det är insane hur snabbt det går...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback