the future is only a mouse-click away



Jag kommer att sakna Bollnäs i höst, för då bär det av ut i stora världen. Det enda som krävs är ett klick på knappen med "Skicka Anmälan" skrivet i läskiga bokstäver. Jag står just nu i valet och kvalet mellan Teknisk Fysik eller Interaktion och Design.

Valet av stad är i alla fall klar, det blir fem år med mörka och kalla vintrar i Umeå. IKSU, Origo, norrländska är tre av faktorerna som står bakom min helomvändning från LiU och Linköping, men mestadels är det bara en magkänsla som bubblar varje gång jag tänker på Campus Umeå. Jag är norrlänning, jag trivs i Norrland, även om Linköping är världens vackraste stad.

Jag hälsade på LiU och LiTH igår och skuggade en student. Jag gick runt och försökte tycka om atmosfären, men det var något som inte klickade. Jag minns fortfarande första gången jag klev in på UmU för exakt fyra veckor sedan. Jag kommer så väl ihåg hur jag gick runt i fyra dagar och njöt av varje sekund, och hur jag ständigt tänkte "Fan att jag måste flytta till Linköping".

Så tyvärr LiU, men UmU kickar er röv och bara för det festar jag på Origo i höst. Puss på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback