19 april, aka. the end of the world

När vårterminen började förra året hade jag mina allra första PA-lektioner. Då fick vi bl. a reda på den ultimata deadlinen på projektarbetet, den 19 april 2011, kl. 16:00. Redan den dagen tänkte jag att den dagen skulle jag sitta med PA:t i sista minut, som jag alltid gör med uppsatser och annat, och lämna in det den 19 april 2011 kl 15:59. Det blev också så, men av en helt annan anledning.

Mitt PA gick ut på att göra en film, och jag hade helt missuppfattat att den också skulle vara klar idag, inte bara rapporten. Jag fick reda på detta igår vid ett-tiden, och min film hade förvisso massvis med material, men jag hade inte börjat klippa ihop någonting eller bearbeta filmen. När jag fick beskedet fick jag väl lite panik kan jag erkänna. Jag hade 27 timmar på mig att färdigställa filmen och samtidigt skriva en PA-rapport på många, många sidor.

Jag satt och arbetade non-stop från det att jag kom hem från skolan tills dess att jag lämnade in arbetet idag, den 19 april 2011, kl 15:49. Filmen blev 45 minuter lång och med tanke på omständigheterna så blev den GRYM! Jag är så stolt över mig själv som lyckades! Alla timmar jag har lagt ner, alla problem, allt skit jag gått igenom, hela idén med ett annat projekt, allt löste sig! Jag började strax innan jul och jag gjorde det. Nu är det klart och jag har aldrig varit så lättat i hela mitt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback